onsdag 17 februari 2010

Man ska inte kasta sten i glashus

Angående "valfusket" i Stockholm.

Frågan är vad som är bäst, att ha provval där det finns en risk för fusk eller inte ha provval och listället åta eliten i partiet välja åt medlemmarna vilka som ska stå på listorna?
Jag tror risken för korruption är betydligt större i ett stängt system (dvs det system det mest maktfullkomliga partiet i Sverige använder sig av, gissa vilket). S verkar anse att det vore hemskt om simpla medlemmar fick bestämma något, då kanske inte ens Mona hade fått bli partiledare. Utveckla provvalsystemet och ge väljarna makten över listorna, det vore bäst för demokratin. Det var min synpunkt i ämnet utöver det självklara att det ska utredas och fuskarna inte vara med på några listor.

Jag tycker också det är förvånande att sossar ens vågar kommentera "fusk" med tanke på vad deras partiledare ställt till med i sina dagar. Vore jag sosse skulle jag vara knäpptyst så fort det talades om fusk, mygel, misstag eller maktmissbruk i pressen.

Inga kommentarer: