onsdag 5 november 2008

Historia har skrivits i världen

Ja då var det färdigt, Obama tog en väntad och säker seger.


Det var spännande ett tag men i slutänden var det inget snack. En värdig vinnare även om jag höll på McCain på grund av frihandelspolitiken men det fanns fördelar med bägge kandidaterna och för USA är det välbehövligt med förändring. Obama/Bidden har ett jättejobb framför sig och jag hoppas och tror att republikanerna kommer sluta upp och stötta dom förslag som behövs för att stimulera ekonomin och få bukt med bolånekrisen.

Jag får erkänna att man fick både en och två klumpar i halsen under dom båda kandidaternas tal, McCain var storslagen i nederlagets stund och Obama lika bra i sitt vinsttal.
Gunnar Hökmark-klass nästan :-)

Det ska bli spännande att läsa media från världens alla hörn senare idag, nu ska jag försöka sova hur nu det ska gå till. Jag borde vara trött eftersom klockan passerat 07.00 och jag varit vaken hela natten men är irriterande pigg. Känns som att detta historiska ögonblick är värt satt vara vaken längre för men då är resten av onsdagen förstörd. Kanske helt enkelt ska klä på sig igen och gå ett varv runt kyrksjön? Nej så nyttig orkar jag inte vara, om John Blund vägrar göra ett besök inom en timme så blir det en balja kaffe och tidningsläsande istället för kudden.

God natt och god morgon kära vänner!

Inga kommentarer: