måndag 24 november 2008

Sött

Befinner mig i tråkiga Örebro för en utbildning inför nya jobbet. Riktigt snyggt hotellrum, dessutom stod dom här söta hundarna på sängen och önskade mig välkommen. Plus i kantet där!

Som ni såg i föregående inlägg var det allt annat är bra "köra bil-väder" på vägen hit. Tänkte faktiskt ta en rejäl omväg via dom större vägarna men när jag kom till Bollnäs fick jag besked via radio att vägen mellan Bollnäs och Kilafors var avstängd på obestämd tid... Detta betydde att jag fick ta riksväg 50 "över skogen" till Falun och sen vidare ned mot Örebro. Nästan 10 mil på en smal, krokig och i det närmaste oplogad väg. Att köra om bussar på den vägen var en upplevelse kan jag meddela. Tur att jag var själv i bilen för hade jag haft en medpassagerare utan dödslänktan hade personen sannolikt svimmat eller något ännu värre. Antisladd är en bra uppfinning hur som helst, lite tragiskt att man åker BMW dock. Alla som känner mig vet vad jag tycker om BMW, eller rättare sagt killar som kör BMW men har man en (blivande) chef som är fullständigt frälst på det märket så är det inte mycket att göra. Och här är det ju ingen som ser mig heller för den delen, får trösta mig med det. Men jag får medge att jag blev imponerad av att en diesel kan gå så pass bra. Körde ifrån en fåne i en tokstylad Golf GTI i närheten av Borlänge. Han gav upp i XXX km/h. Man ska inte försöka köra ifrån Stefan Andersson, man kommer obenhörligen att förlora...

Att ett av mina "motton" är "Strunta i spelets regler och fokusera dig på att vinna" kan ha nåt med saken att göra. *ler*

Nej nu ska jag ta och inspektera dubbelsängen ingående, synd att det saknas sällskap men men...

Inga kommentarer: