torsdag 21 januari 2010

Trampade visst på en öm tå?

Som trogna läsare vet så publicerar jag sällan anonyma kommentarer från fegisar som inte vågar stå för vad dom säger och därmed skriva under med sitt för och efternamn men detta var så roligt så jag kan inte låta bli.

Anonym har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "Betyg i svenska hos svenska folket = IG":
vissa människor har svårt att stava och skriva!! acceptera detta i stället för att tro att du e bättre än alla andra. för de är du inte!!


Reflektioner:
1. Jag har aldrig påstått att jag är bättre än alla andra, det är din tolkning.
2. Helt riktigt att det finns dyslexi etc. men då det bara är mellan 4 och 8 procent av befolkningen som kan få en dyslexidiagnos (källa: dyslexi.info) så bör ju inte det vara mer än 4-8% av Facebook medlemmar heller? Men ser man på hur folk skriver så ser siffran snarare ut att vara 48 procent.
3. Extra roligt blir det när "anonym" glömmer stor bokstav, skriver "e" istället för "är" och överdriver användandet av utropstecken.

Om "anonym" fått diagnosen dyslexi så ber jag om ursäkt, om inte så hoppas jag att dina egna betyg i svenska går att läsa upp. Lycka till!

PS.
Inga fler anonyma kommentarer kommer att publiceras utan går direkt i papperskorgen utan granskning.

Inga kommentarer: