fredag 27 augusti 2010

Sosse-lögner i Arbetarbladet, ovanligt? NEJ!

Har kommenterat en artikel på Arbetarbladet.se eller rättare sagt jag har kommenterat en kommentar :-)
http://arbetarbladet.se/torget/debatt/1.2282309-lo-kampanj-for-socialdemokraterna

En extremt röd sosse som kallar sig PEJ (förkortning av hans namn) brukar kommentera och sprida dom mest vansinniga lögner om Alliansen och jag brukar försöka ta mig tid att ta ned killen på jorden, så även idag. Stavfelen är alltså PEJ's, inte mina.

Anna Jensen Naatikka (Ej registrerad) skrev: Om inte Sigvard Claesson vet om det så startardes Socialdemokratiska Arbetarepartiet just av fackförbunden en gång i tiden. Den politik som förs får genomslag i vardagen för LO-medlemmarna. Ett blått och kallt Sverige skapar otrygghet för våra medlemmar föramförallt vid arbetslöshet och vid sjukdom, A-kassan är betydligt dyrare för en LO-medlem än för en tjänsteman som har "lyckan" att tillhöra ett förbund med låg arbetslöshet, LO-medlemmarnas kollektivavtal riskerar att urholkas när LAS:en försämras med utökade visstidsanställningar - ja, listan kan göras lång vilka försämringar en blå regering har för våra medlemmar.

Svensk Näringsliv och andra högerinriktade organisationer/företag stödjer den borgerliga sidan ekonomiskt. Vart ligger skillnaden? Jo, LO och dess förbund vågar öppet visa vilket parti man stödjer och vilken inriktining på politiken man vill ha. Borgarna tar emot sina bidrag i smyg och springer Svenskt Närlingsliv ärenden.

MITT SVAR:
PEJ (utgår jag att det är fast det står vad jag gissar är din frus namn) du avslutar med att som den klassiska sosse du är komma med samma gamla klassiska sosse-lögn som ni kört med i evigheter. Svensk näringsliv har aldrig, gör det inte nu och kommer aldrig ge några ekonomiska bidrag till alliansen. Ska du inte ta några andra gamla klassiker också när du ändå är igång? Jag kan hjälpa dig om du inte kommer ihåg :-)

Topp 5 sosse-lögner:
1. Moderaterna vill ha det som i USA där bara rika får vård.
(FEL, läs partiprogrammet om du inte tror mig)
2. Moderaterna vill skrota fackförbunden.
(FEL, moderaterna vill ha två likvärdiga parter på arbetsmarknaden)
3. M vill privatisera sjukvården.
(FEL, M vill däremot ha alternativ och konkurrens inom vårdsektorn)
4. Moderaterna sänker skatten mest för dom rika.
(FEL, över 80% av skattesänkningarna har gått till låg och medelinkomsttagare)
5. Svensk Näringsliv sponsrar moderaterna.
(FEL, se ovan)

Inga kommentarer: