lördag 9 augusti 2008

Bilder och en tråkig sak från Cityfesten i Gävle

På torsdag natt blev Muf Gävleborgs vice ordförande Claes Mårtén rånad på sin mobil när han var på väg hem. Både Radio Gävleborg och Gävle Dagblad intervjuade Claes som uppmanar alla att vara vaksamma och inte gå hem ensamma utan försöka gå i grupp alternativt ta taxi. Positivt med media naturligtvis men tråkigt för Claes som tack och lov klarade sig oskadd och är vid gott mod trots det inträffade. Det är för övrigt Claes som är ansvarig för hela Cityfest-kampanjen vilket han har skött galant! Här kommer i alla fall lite bilder från fredagen.

Vilsna moderater i väntan på att regnet ska ge upp och folket våga sig ut på Gävles gator. Claes, partiombudsman Lena och Landstingsråd Patrik syns på bild.

Linslus-Linus och Carro som är ännu en ny talang inom Muf Gävleborg.
Dom växer så det knakar.

Ännu ett stjärnskott, Johannes från Iggesund. Grymt skärpt kille, en sån där lite jobbig människa som inte kan lite om allt utan mycket om allt. Allmänbildad som få i hans ålder.

Lena och Ann-Sophie som jobbar på vårt kansli och håller ordning på alla papper som såna som mig inte håller koll på. Livsviktig människa med andra ord.

Fråga mig inte...

Patrik funderar över hur han ska styra upp Landstinget Gävleborg efter 2010.

Carros ballonghund, jag hade svårt att se vad som var huvud och vad som var svans men ni kanske har ett vidare konstsinne än mig?

Cooldjuret Plissken, ska banne mig införskaffa en sån här.

Snyggt armband va? Plissken gillar mig, hon viskade i mitt öra att hon ville flytta från Daniel och bo med mig istället.

Inga kommentarer: