tisdag 19 augusti 2008

Kände det på mig *suck*

Stefan Holm rev just ut sig och det blev ingen medalj idag heller för Sverige, kände det igår när jag fick sms om att Sanna Kallur ramlat i sin semifinal. Det fungerar inte alls som det var tänkt i detta OS, kanske lite reaktion på förra OS då det mesta gick Sveriges väg. Hoppas Carro kan skrälla till och ta ett brons i längd nu bara men det ska mycket till om det ska gå. Nåja, det finns ju andra sporter att följa, Änglarnas fortsatta guldjakt är ett exempel, Arsenal i England ett annat. Ska förhoppningsvis ta en resa till London senare i höst och se en match förresten.

Har planerat hösten en del på det personliga planet senaste veckan och nu ska ni få höra en skräll. Stefan ska leva nyttigt i september, träna, äta nyttigt, inget koffein, ingen sprit och öl (men rött vin är bra för hjärtat så det vägrar jag avstå). Ska dessutom fixa köket, byta spis, tapetsera om och byta möblemang. Har jag extremt mycket tur så kanske jag lyckas övertala hyresvärd Lasse om att byta skåpluckor också. Köket kommer mer få ett "lounge-stuk" med fåtöljer och en liten soffa. Jag sitter i princip aldrig i köket men med lite mer mysfaktor så kanske jag nyttjar det rummet mer. Enda gången det används är ärligt talat när man har dambesök. *skratt*

Ny TV med tillhörande hemmabio blir det också inför den mörka hösten, har efter mycket letande bestämt att det är Philips som för tillfället gör dom snyggaste grejorna. 47" LCD blir det, bör räcka mer än väl i min lilla lägenhet. Visst är det snygg design på grejorna?



Inga kommentarer: