torsdag 14 augusti 2008

Dagens svenska hjälte = Ara Abrahamian (Ber om ursäkt för svordomarna i inlägget)

Det är en ofta jag svär på min blogg, vet inte om det hänt förr men nu sker det. Vilken jävla skandal!
Jag såg matchen och det är rent pinsamt att se en domare som så öppenbart är korrupt, köpt och genomusel både domare och människa. Hur kan man ställa upp att döma i ett OS när man är så genomrutten att man inte vill se bäste man vinna? Sparka ut fanskapet på livstid och ta med Italienaren också som fuskat/köpt sig till ett olympiskt guld.

Det var så underbart att se Aras protest mot dom här dårarna som förstör idrotten, han borde kört upp bronsmedaljen dit solen aldrig lyser på ordförande i internationella brottningsförbundet istället för att bara lämnat kvar den på mattan. Det är trots allt ordförande som har huvudansvaret för att korrumperade skitdomare får döma i OS.

Håller fullständigt med Pelle Svensson som tycker att samtliga ska kastas ut, om så inte sker så ska man stryka brottning helt från OS-programmet i minst ett OS så dom lär sig att fusk inte hör hemma inom idrotten.

Den där matchen förstörde hela dagen för mig, tack och lov har jag inga möten inbokade utan läser bara handlingar. Rätt ensam är jag på kommunhuset också, tydligen har kommunalrådskollegorna från majoriteten semester idag. Då är frågan om jag tjänstgör som KSO idag? Jag kanske ska passa på att beordra om nån utförsäljning eller privatisering i ren diktatorisk anda? Skulle utan tvekan vara skönt för humöret men det blir så krångligt imorgon så jag skippar det. Ber om ursäkt för svordomarna men ibland så blir man arg på riktigt.

En bild på Sveriges hjälte nummer ett avslutningsvis. Ni kan läsa om Aras protest HÄR.


Inga kommentarer: