söndag 19 oktober 2008

Alex Schulman listar veckans tio viktigaste svenskar

Alex Schulman har inte alltid rätt men ibland får han in en klockren analys i sina utspel. Hans blogg på 1000apor läser jag och mannen kan konsten att provocera, inget snack om saken men tar man det för vad det är så är det god underhållning. I dagens "Pravda" (även känd som Aftonbladet) så har han åter igen prickat helt rätt. På första plats över Sveriges hetaste svenskar heter vi nämligen Fredrik. Kan även köpa tvåan på listan, åkte ju med Cinderalla i fredags och Anita var lika hård som på TV, inte för att hon behövde ingripa mot mitt sällskap men iaf. Motivering ser ni nedan.

1
Fredrik ReinfeldtHerregud, såg ni? Såg ni hur han krossade Mona Sahlin i debatten i veckan? Det var landsfader, folkhem och hela konkarongen över hans framträdande. Hade jag varit i studion hade jag tagit av mig mössan och bockat.
Det var ju det Mona gjorde. Hon stod bara och kisade och log osäkert och sa en massa plattityder. Men Fredrik, å, min Fredrik. Han gav mig hopp och mod. Han fick mig att börja tro på det här landet igen. Han fick mig att skratta åt finanskrisen, hånle åt bolåneproblemen i USA.
Jag dyrkar honom. Jag skulle ge mig ut i krig för den mannen. Säger han att finnen måste på fall, då attackerar jag Helsingfors.

2
”Färjan”-AnitaSpringer runt med oförminskad frenesi på ”Färjan” på Kanal 5 och gör det med sådan charmig brutalitet att hon blir den första personen någonsin som får ligga på innelistan två veckor på raken.

Inga kommentarer: