torsdag 16 oktober 2008

Reglera reklam i TV tack

När och varför blev det okej att göra reklam av typen "När du vaknade upp med diaré imorse hade du ett val" och "lider du av svamp i underlivet"?
Jag vill inte höra om diaré, flytningar, svamp, mens och annat snusk som om än naturligt kan finnas i dom nedre regioner på folk. Om jag "lider" av svamp i underlivet är jag väl så pass intelligent att jag skaffar ett medel mot det utan att se en äcklig reklam när nån stackars tjej står och gräver sig mellan benen på tv. Är inte överdrivet kräsmagad av mig men det betyder inte att jag vill bli påmind om diaré när jag sitter och äter middag framför tv'n...
Känner igen mig i Elvis nedan, den killen har många sunda tankar. Rekomenderar varmt att ni börjar dagen på http://www.elvisthecomic.se/ och får er ett gott skratt.

Sitter ju på X2000 på väg till Stockholm för en Europa-konferens, har inte släppt allt vad politik heter om det var någon som trodde det. Däremot fick jag ett rätt spännande jobberbjudande igår, ska fundera på det över helgen. Finns fler alternativ men detta är sånt som jag utan att överdriva har svart bälte i, dessutom kan det ge mig en lön och andra förmåner som man bara kan drömma om som kommunpolitiker i Ljusdals kommun. Rätt skoj det där med svenska avundsjukan (som verkar vara som starkast i Ljusdalstrakten), en del människor tror att jag pysslade med politik för att det var bra lön. Vad dom inte vet är att jag tjänade betydligt mer innan och helt sonika gick ned i inkomst för att göra en insats för demokratin. Så fuck U ni skenheliga små varelser som finner nöje i att diskuttera saker ni inte vara sig begriper eller har en aning om.

Inga kommentarer: