måndag 20 oktober 2008

Från tjuvlyssnat.se

Café Edgar på Balettakademien
Flicka ~5 (till sin mamma): Visst är det lite dumt och fräckt att kissa på någon annans sockervadd?
Hmm, ja det får man hålla med om.

Igår kväll när jag kom hem hade jag fått reklam från Sverigedemokraterna och inbjudan till någon politikerskola dom ska hålla. Hoppas verkligen samtliga hushåll fått det sa dom inte inbillar sig att just jag funderar på nytt parti, någon sårts värvning alltså.
SD har naturligtvis lika stor rätt att ställa upp i allmänna val som till exempel Vänsterpartiet som i grund och botten är ett kommunistiskt parti (även fast dom försökt tvätta bort det) men är nog det parti som står längst ifrån mina politiska åsikter. Deras syn på människor och alla lika värde är inte alltför aptitlig. Så nej tack, jag fortsätter kriga för ett friare Sverige hos partiet som står mig närmast nämligen Nya moderatera. Om någon är nyfiken på vad jag skulle välja om jag blev tvingad att bli medlem i ett annat parti så är svaret Folkpartiet Liberalerna.

Inga kommentarer: