söndag 19 oktober 2008

GRATTIS ÖRGRYTE !!

Mackan Allbäck fixade upp sitt älskade ÖIS till Allsvenskan och som Ängel blir jag riktigt glad för det. Dels för att jag tycker Örgryte hör hemma i Svensk fotbolls finrum och vi kommer få 2 till glödheta Göteborgsderbyn nästa säsong men framförallt gläds jag med Mackan som visar att klubbkänslan inte är död (än). Killen skulle lätt kunnat spelat ett par år till som proffs, dragit in ett gäng miljoner till men istället väljer han att återvända till klubben i sitt hjärta i Sveriges ANDRADIVISION. Sånt är stort, väldigt stort till och med, Kenny Jönsson-stort och då blir det inte större. Jag hoppas att vi får uppleva något liknande om cirka 10 år när Marcus Berg vunnit en massa titlar i Europa, tjänat säckvis med stålar och känner att "Nja ett till guld med Blåvitt måste jag vinna innan karriären är fulländad".

Helgens topp-5 i Stefans sportvärld blir således:
1. Marcus Allbäck för att han är fotbollens svar på Kung Kenny
2. Örgryte IS för att dom är tillbaka där dom hör hemma
3. IFK Göteborg för att vi vann mot Kalmar och fortfarande har chans på guldet
4. Arsenal för deras vändning mot Everton och en bländande Nasri
5. Chelsea (det tar emot att erkänna) för deras mangling av Boro med 5-0 trots att halva laget var borta, respekt!

Inte ens nära:
REAL MADRID
Det luktar mygel och köpta domare lång väg när just DET laget vinner på straff i 97 'e (!!) minuten.

Inga kommentarer: