fredag 17 oktober 2008

Dagen goda gärning

När jag kom in till Centralen så stod det en gäng människor och informerade om organdonationer och då jag länge tänkt skriva på att vetenskapen eller andra människor gärna får ta del av min kropp när jag lämnat jordelivet så passade jag på att skriva under. Sen om det finns så mycket av kvalitet på/i min kropp det låter jag vara osagt. En något sundare livsstil sista tiden och för mycket stress har iaf resulterat i 6 kilo i viktminskning. För att fortsätta på den inslagna vägen så passade jag på att nyttja hotellets gym igår innan middagen, det ångrar jag idag...

Envis som jag är så satte jag målet att jag skulle springa 5 km på den mycket avancerade maskinen som talade om allt mellan himmer och jord för en. Tid, sträcka, kaloriförbränningen beroende på vikt/ålder osv osv. Det enda jag inte fick reda på var rådande börskurs i Hong Kong kändes det som. Hur som haver klarade jag en halvmil utan att avlida (en km till och det kunde slutat olyckligare) och efter det körde jag bänkpress en stund. Idag känns mina ben som dom är kraftigt berusade, 17-18 promille sådär. Lustig känsla helt enkelt. Men det blir nog ett träningspass imorgon på båten också.

Ja just det, det har jag inte skrivit om. Jag och några polare ska åka med Viking Cinderella ikväll och lyssna på Ständut Blakk (ni vet mitt favoritband). Jag hoppas att det INTE är något filmteam ombord, har ingen vidare lust att synas i Kanal 5's "dokusåpa" Färjan.

För tillfället sitter jag i en hotellbar och väntar på min kompis Calle. Han har bytt bort sin pickup mot två andra bilar och vi ska eventuellt hämta den ena. Klart snygg sak, onödigt snygg åt Calle egentligen men "det man inte har i brallan får man kompensera med i garaget" som en man sa till mig en gång. Var jag elak nu? Lugn gott folk, jag och Calle har en speciell "förolämpningsrelation" men alla kommentarer finns det kärlek och värme bakom!
Vackert sagt om jag får säga det själv, bjuder på en bild på nyss nämnda XXXmagnet också.



HAHA, jag vet att jag är lättroad men detta var oerhört kul. En överväldigande majoritet av svenska folket anser att Fredrik sopade banan med Mona Sahlin i veckan men att det skulle vara såhär överväldigande som på Svenskans webundersökning hade jag aldrig vågat hoppats på. Fredrik avslutade förövrigt konferensen och gjorde ett stabilt intryck minst sagt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hejar oxå på Fredrik, men att stolt säga att en "övervägande majoritet" hejar på honom när enbart 12 personer röstat är väl kanske lite väl partiskt. Alla tolv rösterna ligger nog väl inom felmarginalen för en dylik "webpoll".
Men visst, i ärlighetens namn så sopade han faktiskt banan med Mona. :)