måndag 7 april 2008

Nu börjar jag tro på ödet (nästan)

Om ni läser inlägget nedan så förstår ni hur läskigt detta är, det dröjde inte alls många minuter efter jag skrivit senaste inlägget innan den berömda "tortyrmelodin" hördes utanför fönstret. Jag och Bjarne som killen som var ute och "torterade" människor hette fick oss ett gott skratt när jag berättade om min blogg (en läsare till fick jag på köpet).

Nu känner jag mig tillräckligt "torterad" och frysen är fylld med goda lakritsglassar. Jag har aldrig trott på ödet men detta var lite roligt/spännande så man kanske ska "öppna sina sinnen" lite mera. För er som undrar när ni ska få bli "torterade" så rekommenderar jag Hemglass smarta hemsida.

Glömde att skriva om att Lars Beckman från Svenskt näringsliv var här idag och pressenterade rankingen (företagsklimatet), tyvärr halkar vi efter dom andra kommunerna i länet. Jag har mina idéer om vad det beror på men dom behåller jag för mig själv en stund. Ska nog ta ett snack med Lars på lördag då jag gissar att vi ses på Eldklotet. Kan även meddela att jag var och plockade ut 4 biljetter till Djurgården - IFK Göteborg den 12 juli, ska bli skönt att få visa Muf-Thomas vart skåpet ska stå (killen har lika dålig smak som Statsministern som också håller på Djurgår'n).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har varit förbannad över Hemglass och Glassbilen länge. Jag har ett hus på Ingarö i Stockholms skärgård dit jag flyttade för lugnet och friden. Sedan kommer glassbilarna. Obs plural! Jag hör detta eviga oväsen om igen under hela dagarna varenda helg eftersom mitt hus ligger högt och ljudet leder långt. Hela dagen upprepas detta tjatiga oväsen!!! Jag vill höra vinden i träden, fåglar som sjunger, barn som skrattar och leker. Det känns som en pungspark varenda gång eländet börjar...

Ska nio miljoner människor behöva TORTERAS för att 15000 skall äta glass? Dessa 15000 kan handla sin glass i affären om dom missar glassbilen. Dom har valfrihet. Vi som torteras av oljudet har INGEN VALFRIHET!!!