fredag 11 april 2008

Bra dag i Loos

Jag har haft en mycket bra dag i Loos, började dagen på Loos skola och besökte bland annat 8-9'an ni ser på bilden nedan. Bra diskussioner om allt mellan himmel och jord, jag ville bland annat veta vad vi i kommunledningen kan göra för att göra det lite roligare att vara tonåring i Loos. "Ta bort lite träd" var den roligaste kommentaren men en sak som några grabbar (och jag tror även tjejerna) ville ha var ett gym. Jag slog vad med en kille som heter Emil om att vi ska fixa det innan nyår, 100 spänn plus massor av prestige står på spel så nu gäller det :-)


Vad tror ni bilden nedan föreställer? Den som gissade på en noskon från en riktig rymdraket vinner en glass, hör av er så får ni komma och hämta er vinst om ni mot all förmodan gissade rätt. Uppskjuten från Esrange i Kiruna och har alltså varit ute i rymden, häftigt! Jättetack till Gunilla Oscarsson som jobbar som skolvärd i Loos och bjöd in mig. Skolvärdarna är plusjobbare som jag personligen anser ska vara kvar, dom fyller en jätteviktig funktion och ska så klart ha en "riktig" anställning. Ska fundera på hur man ska lägga upp detta för att övertyga vissa röda partier att vi ska hitta finansiering och satsa på skolvärdar i Ljusdals kommun.


Efter en riktigt god lunch i elevmatsalen bar det av till Furugården och ännu ett mycket bra besök, spännande verksamhet och lite annorlunda tänk än på andra äldreboenden. Tack till enhetschef Annette Myhrberg och äldreomsogschef Urban Sundström som råkade vara där samtidigt som mig. Avslutade min Loos-turné hemma hos Lotta Persson på Lottaboden för en liten energikick. Den tjejen har svårt att så svårigheter i tillvaron, där finns mest möjligheter kan jag lova. Fler såna till kommunen (och moderat-styre) så ser framtiden ljus ut!

TREVLIG HELG !!

Inga kommentarer: