onsdag 30 januari 2008

Fint besök från Hofors

Idag blev det lite kontorsarbete på morgonkvisten sedan kom morbror Hans och kusin Linn på besök (plus mor och far), jag glömde ta kort men jag lovar ordna ett under kvällen. Måste ta kort på Linn eftersom jag lovade hjälpa henne med jobbsökande. Får ordna en länk till hennes CV *skratt* Lunch tillsammans med en kollega från Hofors som heter Alf Persson på Järnvägs, där träffade vi Lena Andersson och Anita Rohde som är lokala kollegor. Trevligt värre!

Alf är försäljningschef på företaget Itell i Hofors och dom är intresserade av Ljusdal, förutsättningar för etablering, samarbetspartners, kunder osv. Så jag tog med Alf till Närljus och ett möte med VD Lars Forslöf där vi gick igenom på vilka sätt Närljus kan hjälpa till. Sedan tog vi en runda till Clara Vallis, Nordisk nummerupplysning (bilden ovan) och TP Tech, alltså före detta 24Help. På bilden syns min före detta chef Lasse Isaksson till vänster, Lasse är nu personalchef på NNU. Mannen bredvid är med andra ord Alf. På TP Tech hade vi ytterligare ett bra möte med dess personal/platschef Fredrik Tofilovski.

Inga kommentarer: