onsdag 23 januari 2008

Samhällsbyggnadsnämnd idag

Började dagen med att närvara på samhällsbyggnadsnämndens möte då det skulle pratas om simhallen i Färila där jag/vi har ett starkt engagemang. Tänkte faktiskt avvika efter den punkten (jag är "bara" ersättare i nämnden) men då en S-ledamot saknades så fick jag tjänstgöra hela dagen. Nu gjorde det ingenting då det var ett bra möte & jag hade inga andra möten inbokade idag förutom med min mailbox. Trevligt med möten där det är fler moderater än sossar också :-)
Alliansmajoritet med 8-3 idag, så skulle det vara jämt, oj vad effektivt arbetet skulle bli.


Bilden visar Mats Björk och Sven Arne Persson från renhållningen som gick igenom en hel del saker av intresse. Framförallt gillar jag att det (förhoppningsvis) kommer bli dyrare att vara klimatkorkad & billigare att vara klimatsmart i Ljusdals kommun.
Ta ditt ansvar & sortera dina sopor = billigare sophämtning & renare samvete
Strunta i ditt ansvar för miljön = svider i plånboken & dumstrut på
!

Sossarna gillar inte detta med att vi moderater har tagit täten i klimat/miljöarbetet i kommunen (landet i övrigt också för den delen) & det gör det bara ÄNNU roligare att driva dessa frågor. MODERATERNA DOM GRÖNA !!

Inga kommentarer: