torsdag 10 januari 2008

Lång dag

Som jag misstänkte igår så skulle min dagsplanering spricka idag.
Kom in till kontoret strax efter 7 för att hinna få undan lite innan kommunstyrelsens sammanträde 8.30, min förhoppning var att vi skulle vara klara med KS till lunch då vi hade rätt få ärenden på dagordningen. Nu har vi ju några ledamöter som tycker om att prata ofta, mycket och framförallt länge så vi blev inte klara förrän efter 15.30 *suck*
Hann iaf med en klassisk torsdagslunch på Järnvägs med mor och far, ärtsoppa och pannkaka. SMASKENS!

Den viktigaste nyheten idag är väl att vi äntligen fått en ny Landshövding i Gävleborg, tyvärr fel "färg" och ingen som jag har några större förhoppningar på men man ska inte döma någon på förhand. Den gamle migrationsministern Barbro Holmberg (s) utnämndes idag av Regeringen tillsammans med Lars Bäckström (v) och Chris Heister (m) till Landshövdingar.

Dagen fortsatte med att ringa de 7-8 människor som lämnat meddelande under gårdagen och bett mig ringa upp, det tog sin lilla tid. Det var frågor om allt från eventuella skolnedläggningar, en motion om att sälja alkohol på lantgård, pimpeltävlingar till lokalfrågor för Ljusdalsmoderaterna. Resten av kvällen blir till att förbereda nästa vecka då morgondagen är uppbokad fram till 14.00 Efter det så gör Stefan helg, jag behöver komma bort lite och återkommer på måndag.

Inga kommentarer: