söndag 13 juli 2008

Enkel match

Som ni kanske sett så gick mitt tips in, Änglarna vann med 2-1 över Surgår'n. Rätt otrevlig stämming på arenan, diverse pappskallar som skulle bråka och ställa till. Det är alltid tråkigt att se idioter men extra tråkigt på fotbollsmatcher. Jag fick inte ens ha på mig min IFK-tröja för polisen "det är för din egen skull, vi kan inte garantera din säkerhet om du går in med den på"... Så det blev till att se matchen i bar överkropp, tur att det var sol och varmt. Ska man köpa en sån här tröja tro? Vet inte om det är tröjan eller hon som bär den som fångade min uppmärksamhet, snyggt var det iaf.
Efter matchen mötte vi upp Fredrik Saweståhl som hängde med hem till Thomas mammas lägenhet, eller det är väl egentligen Fortifikationsverkets eftersom det är ÖB's representationsvåning vid Karlbergs slott, Thomas mor bor med förre ÖB Johan Hederstedt men då dom var i Småland så fick vi låna lägenheten. Vi bugar och bockar! Efter grillning och en omgång TP så blev det en liten krogrunda, sjukt mycket folk överallt men trevligt. Nu sitter jag på tåget hem och ska tillbringa kvällen på Järnvägs och lyssna på Sveriges bästa band Ständut Blakk. Jag har bokat bord för 26 personer men jag börjar tro att jag måste ringa och be om fler platser... Ikväll blir det skoj!

Inga kommentarer: