tisdag 29 juli 2008

Fantastiskt bild detta


Jag fick mail från ett par jag vigde på semestern (Jens och Jana) och fick en länk till en sida där dom lagt upp bilder från bröllopet. Denna tycker jag är grymt snygg, tydligen tyckte Ljusdalsposten också det för den var med i tidningen några dagar efter ceremonin En borglig politikerkollega som tagit bilden för övrigt, Lennart Gunhamre (Kd). Lennart har många år bakom sig i politiken men har nu trappat ned och njuter av livet. Rätt enkelt när man bor så vackert som han gör, direkt på stranden mer eller mindre i "Lillviken" i Nore.
Viga par är en oväntad bonus i den här jobbet men inget jag får betalt för vilket brudparet inte alls kunde begripa. Kan väl skriva en reseräkning i och för sig så man slipper gå minus på det hela men jag orkar inte vara så småsnål. Egentligen skriver jag alldeles för lite reseräkningar till kommunen men när det är en kortare sträcka så tar jag min egen bil och då känns det bara jobbigt att skriva reseräkning för några 20'or. Längre sträckor så tar jag en av kommunbilarna vilket är enklare men dom ska ju bokas så att "impulsåka" till Färila eller Ramsjö för ett möte fungerar sällan. Nu ska jag fortsätta sortera mail och post efter mina tre veckors semester.

Inga kommentarer: