fredag 18 december 2009

Dags att tippa CL

Åttondelsfinalerna i Champions League blev lottade enligt följande:

Stuttgart - Barcelona
Olympiakos - Bordeaux
Inter - Chelsea
Bayern München - Fiorentina

CSKA Moskva - Sevilla
Lyon - Real Madrid
Porto - Arsenal
Milan - Man United


Slutspelet inleds 16-17/2 eller 23-24/2. Returer 9-10 & 16-17/3.

KOMMENTARER OCH TIPS.
Stuttgart - Barcelona VINSTCHANS i % = 10-90
Detta ska Zlatan o.co vinna enkelt. Tyskarna har inte alls fått igång sitt spel från ifjol och kommer sannolikt att bli smått förnedrade på Camp Nou.

Olympiakos - Bordeaux VINSTCHANS i % = 30-70
Fransmännen är årets överraskning och vinner även mot Olympiakos som hade tur i sin grupp och gick vidare som grupptvåa efter suveräna Arsenal. Lägg märke till Bordeaux anfallare Chamakh som Wenger vill ha till Arsenal och håll tummarna för Olof "styrkan sitter i skägget" Mellberg.

Inter - Chelsea VINSTCHANS i % = 40-60
Chelsea mal ner Inter sett till 180 minuter men det blir tight, inte många mål här inte. 1-0 och 0-0 känns inte som ett omöjligt resultat.

Bayern München - Fiorentina VINSTCHANS i % = 55-45
Bayern tycker jag underpresterat så här långt och den här matchen känns som den mest öppna. Jag går på rutinen och tippar Bayern.

CSKA Moskva - Sevilla VINSTCHANS i % = 40-60
Om Moskva vinner på hemmaplan där det sannolikt är kallt så in i h-vete när matchen ska spelas så kan man åka till Spanien och ställa upp med 10 man i backlinjen. MEN Sevilla är ett bättre lag så jag tror på Spanien även om det kommer bli tight åter igen. 60-40 till Sevilla.

Lyon - Real Madrid VINSTCHANS i % = 25-75
Tror tyvärr Kongo-Kim ryker, Lyon inte är lika bra som för ett par år sedan, Real ser alldeles för starka ut. Ska Lyon gå vidare måste man vinna hemma med minst ett par mål.

Porto - Arsenal VINSTCHANS i % = 40-60
Van Persie saknas nåt oerhört i Gunners men ska trots det klara av Porto. Om båda lagen spelar på topp kommer vi se två fantastiskt underhållande matcher då båda lagen vill spela en underbart offensiv fotboll. Bara Barca som håller samma roliga nivå som dessa av lagen som är kvar med Bordeaux som outsider.

Milan - Man United VINSTCHANS i % = 35-65
Får Milan försvaret att spela på topp så kan det gå men jag har svårt att se hur dom ska kunna stoppa United över två matcher. Italien hade otur när både Inter och Milan fick Engelskt motstånd, alla andra lag hade varit bättre. Men då "mitt" lag i Serie A inte gick vidare (Juventus) så bryr jag mig inte så mycket. Men jag håller på Inter och Milan i dessa matcher enbart för att jag vill bli av med McDonalds-United och Chelskii...

Har jag rätt så kommer vi att se alla 3 lag från England och alla 3 från Spanien i kvartsfinal tillsammans med Bayern Munchen från Tyskland och Bordeaux från Frankrike.

GO GUNNERS !!!

Inga kommentarer: