fredag 4 december 2009

Mitt tips (i dagsläget) inför fotbolls-VM

Grupp A
Sydafrika
Mexiko
Uruguay
Frankrike
Går vidare: Sydafrika, Frankrike

Grupp B:
Argentina
Nigeria
Sydkorea
Grekland
Går vidare: Argentina, Nigeria

Grupp C:
England
USA
Algeriet
Slovenien
Går vidare: England, USA

Grupp D:
Tyskland
Australien
Serbien
Ghana
Går vidare: Tyskland, Ghana

Grupp E:
Holland
Danmark
Japan
Kamerun
Går vidare: Holland, Kamerun

Grupp F:
Italien
Paraguay
Nya Zeeland
Slovakien
Går vidare: Italien, Paraguay

Grupp G:
Brasilien
Nordkorea
Elfenbenskusten
Portugal
Går vidare: Brasilien, Elfenbenskusten

Grupp H:
Spanien
Schweiz
Honduras
Chile
Går vidare: Spanien, Honduras

Kände att jag behövde avsluta med en skräll därav Honduras. Holland är mitt favoritlag och ett tippat finallag INNAN Robin van Persie's skada. Om Robin hinner tillbaka i matchform så ser det mycket bra ut men jag tippar utifrån dom förutsättningar lagen har idag. Nytt tips kommer i sommar innan det hela drar igång. Går Drogba sönder till exempel så byter jag ut Elfenbenskusten mot Portugal i Grupp G.

Utan att veta hur lottningen ser ut inför 8-delen så gissar jag på vilka lag som blir kvar
(nu är det rena fantasier då man inte vet vilka som möter vilka men men).
Spanien, Brasilien, Elfenbenskusten, Italien,
Sydafrika, England, Holland och Tyskland.

Semifinallag: Spanien, Brasilien, England och Tyskland
Final: Spanien-Tyskland

VÄRLDSMÄSTARE: SPANIEN

Inga kommentarer: