torsdag 3 december 2009

Om ensamkommande flyktingbarn

Det har ju varit en väldigt "hallå" i media om så kallade ensamkommande flyktingbarn och det faktum att över hälften av landets kommuner vägrar ta emot dessa. Moderat-styrda Vellinge i Skåne hamnade i fokus men det är fler S-styrda kommuner som vägrar ta emot barnen än vad det är M-styrda. Den detaljen har vänstermedia lyckats ignorera tämligen duktigt.

Nåja jag anser att alla kommuner ska ta sitt ansvar då jag är positiv till en generös flyktingpolitik men med hårdare krav på egen försörjning än vad det är idag. En sak som irriterar mig är dock själva beteckningen "ensamkommande flyktingBARN" då det nästan uteslutande handlar om unga män i åldrarna 15-17 år. I min värld är du inget barn i den åldern och man vet också att många ljuger om sin ålder när dom anländer till Sverige. För ett par år sedan kom en ung kille till Sverige och påstod sig vara 17 år (ett "barn" alltså), det visade sig långt senare att han var 30...

Se på bilden nedan och gissa åldern på dessa "barn".



Mahdi Hassaninji och Reza Hosseini, 16 och 15 år, är båda från Afghanistan och nyinflyttade i Simrishamn. Sent häromkvällen kom Sharmaake Muuse från Somalia. Jag vet inte vad barnen äter i Afghanistan men är dom här "barnen" verkligen 15 och 16 år???

Vore detta ett parti poker så skulle jag syna och gå "All in" på att så inte är fallet men tyvärr är media och dom flesta politiker livrädda för att uppfattas som rasister om man ifrågasätter vad dessa "barn" säger.

Länk till artikel: http://www.ystadsallehanda.se/article/20091202/SIMRISHAMN/712029688/1365/&/Barnen-har-flyttat-in

6 kommentarer:

leonen sa...

visa hela svenska folket bilderna på dessa barn,,de ä ju löjligt att tro att dessa s,k barn skulle vara under 18.ja t.o.m under 25.

Anonym sa...

Ja om man kallar mannen i mitten för barn så kommer han behöva både käpp och rollator när han fyller bolaget! vad har hänt med sverige ? har vi blivit ett land befolkat med enbart idioter på beslutande poster.
När ska denna parodi få ett slut? när folk börjar dö av ålderkrämpor innan dom ens fyllt 50

Anonym sa...

Haha, kommentatorfältet är avstängt! Jag antar de olydiga medborgarna hade fel åsikter...

Jag kan tipsa om denna sida som har lite fler bilder på söta flyktingbarn: http://sparsamtleverne.blogspot.com/2009/11/barn-i-sverige-2009.html

Ju mer man sprider dessa desto bättre. Medel-Svensson tror fortfarande i stor utsträckning att det faktiskt är barn det handlar om! Jag rekommenderar även Merit Wagers blogg om du inte redan känner till den. Några smakprov:

http://meritwager.wordpress.com/2008/07/21/om-17-aringar-som-ar-35/
http://meritwager.wordpress.com/2009/11/17/nagot-om-kostnader-ocksa/
http://meritwager.wordpress.com/2007/06/22/om-ensamkommande-flyktingbarn/

Stefan Andersson sa...

Nej då inte avstängt men dom ska godkännas först bara :-)

Anonym sa...

Jag menade YAs sida, där går det inte att kommentera längre, och de kommentarer som redan postats är borta.

Gammal men ung Moderat sa...

Dessa killar går på min högstadieskola. // Gammal men ung Moderat.