onsdag 11 februari 2009

Tjoho, glada nyheter

I min ungdom tyckte jag wrestling var väldigt roligt att titta på. Speciellt när Hoa-Hoa Dahlgren kommenterade detta tillsammans med en kille som heter Bruno Arvidsson. Hoa tyckte mest det var roligt och tog det för vad det är, dvs underhållning. Bruno var experten som kunde all historik, namnen på alla grepp osv. NU ÄR DOM TILLBAKA!

Tydligen ska Eurosport sända WWE på fredagar 21.00-22.30 (osäker på tiden men Eurosport ska stämma) så då tänkte jag bjuda på några klassiska citat från Hoa:

"En Rockyfilm är ju rena dokumentären jämfört med det här, men underhållande är det!"

"Wrestlers har en enorm återhämtningsförmåga. På skador som kan ta upp emot ett halvår att läka, läker här på en halv minut."

"Matcherna är uppgjorda men det finns ju fortfarande stora risker. Det samma med en lirare som går på lina. Det är uppgjort att han ska ta sig över till andra sidan men han kan fortfarande ramla ner och slå ihjäl sig."

Frank Andersson gjorde ju ett tappert försök att slå sig in i dåtidens WCW utan större framgång, under en match där Frank får lite "spö" säger Hoa såhär:"
"Jag tror att den där gubben sabbade Frankans frisyr och då blir han lack. Då spöar han dig så mycket så att du knappt kan gå. Sen klipper du av sladden till hans hårfön, då mördar han dig. Sen bränner du upp hans travprogram och då slår han ihjäl hela släkten."

Avslutningsvis bjuder jag på när han skulle beskriva en av mina idolers klädsel, närmare bestämt "Macho Man" Randy Savage. Kika in bilden innan ni läser citatet så blir det roligare.

"Macho Mans skräddare verkar vara nån gravt homofiliserad färgblind LSD-missbrukare."

1 kommentar:

Anonym sa...

bästa som hänt på länge! gud har hört sveriges samlade wrestlingfans böner!