torsdag 5 februari 2009

The ultimate nightmare

Ännu ett tragikomiskt inlägg från Stureplans vackraste.

Spådd
För några kvällar sen åt jag middag med en vän, fick då höra om vad hon trodde om min framtid. Enligt henne skulle det om 15-20 år se ut så här:


Jag bor i en terasslägenhet i Monaco (so far, so good), går alltid klädd i en öppen skjorta och för små badbyxor (ser antagligen ut som en sliten Mickey Rourke i The Wrestler) och ha hy som en läderportfölj efter att ha solat för ofta och för mycket, är gift med en sönderopererad kvinna som alltid, alltid, alltid, är lite för full, vi har två adopterade barn eftersom min framtida fru är för smal för själv kunna få barn, och så har vi en nanny som sköter om barnen eftersom varken jag eller min framtida fru knappt kommer att veta vad adoptivbarnen heter.

Först tänkte jag att det var ändå långt från min mardröm:
En för liten villa i Enskede, mellanchefsjobb, innebandy på tisdagkvällar, tre barn varav den äldsta har prestationsångest och talfel, den yngsta har alla former av damp, ADHD och alla andra bokstavskombinationer, och mellanbarnet blir bög på grund av att han är konstant negligerad, topplån som utökas för att kunna bygga en relaxavdelning i gillestugan i hopp om att det ska väcka liv i det döda förhållandet igen, skjutsa till hockeyträningen klockan halv åtta varje lördagmorgon och knapra cipramil för att inte ta livet av sig.
Men sen när jag tänkte på det så såg jag att det är precis samma tragik, bara i varsin ände av skalan.


Ja mardröm nummer två är helt klart den värsta för mig, byt ut Enskede mot Färila och hockeyträning mot bandy så är det rätt nära den totala mardrömmen. Om grabben blir bög spelar ingen roll i och för sig så länge han är lycklig. Kanske vi ska fylla på för att få till ett fullständigt mörker? Okej då kör vi:
- Jag kör en Volvo V70 (röd naturligtvis).
- Vi åker på husvagnssemester till Skara sommarland VARJE år.
- Jag går på krogen en gång i kvartalet och då blir jag så drängfull att jag blir utkastad VARJE gång...
- Jag har en gammal amerikanare i garaget som jag vare sig har tid eller pengar att renovera men frun skäller dagligen "att skiten bara tar plats, varför gör du dig inte av med den?"
- Jag har en gammal dator som jag köper större och större hårddisk till för att få plats med all porr.
- Jag längtar till firmafesten så jag får vara full och kanske hångla upp den unga slampiga receptionisten.
- Jag kollar mina pensionsfonder dagligen och blir nervös och svettig om dom gått ned 200 kronor.
- Jag upptäcker att Bingolotto är en "underskattad och trevlig sysselsättning för familjen".

Om vi tänker oss barn med 2-3 olika mammor också så är lyckan fullständig... HEMSKA TANKE!

Inga kommentarer: