onsdag 20 februari 2008

Dagen I-landsproblem för sossarna i Arvidsjaur

Detta låter som ett aprilskämt men är helt sant.
Kommunalrådet Jerry Johansson, s, i Arvidsjaur är upprörd. "Skidligister" har nämligen använt självaste kommunhuset till en slalombacke. Har ni hört nåt roligare? Att Jerry kommenterat det hela med den här typen av kommentarer gör det hela ÄNNU roligare:
– Vi måste stävja det här. Det här kan sprida sig som en löpeld.
– Vad är nästa grej? Att pensionärerna hoppar bungy jump från taket på nya seniorboendet?
Och sist men inte minst:
– Än så länge är skidligisterna inte identifierade. Om de blir det får de ett enskilt samtal med mig.
Ojojojoj, nu darrar dom nog av skräck Jerry....
Läs mer om Jerka's fight mot "skidligisterna" här.

PS.
Adebayor brände en jättechans i 93:e minuten och matchen Arsenal-Milan slutade 0-0. Ser tungt ut inför returen på San Siro i Milano men jag tror "vi" kan fixa det. 1-0 till Arsenal är mitt tips (Gallas gör målet på hörna). Satsa pengar på det!
DS.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så klockren. Jag skrattade så jag grät när jag läste det.