lördag 10 april 2010

Fina flickor

Sitter och lyssnar på musik från ungdomens fagraste vår och blir nostalgisk. När jag gick gymnasiet var det grunge, hårdrock och punk som gällde, hatade allt vad eurodisco hette även fast jag som alla andra studsade runt till tonerna av "Mr Vain" i Ljusdals folkpark. Vad gammalt det låter när man talar om att man festat i en folkpark när man vart ung eller YNGRE menar jag så klart.

Svensk punk hade ett litet uppsving i början/mitten på 90-talet och här nedan kan ni lyssna på gruppen med det fantastiska namnet Räserbajs. Försöker komma ihåg om dom spelade på en antirasist-gala som jag var på i Ockelbo eller ej, jag tror nästan det men jag missade nog deras uppträdande. Träffade min första "seriösa" flickvän Jenny där nämligen så jag tror vi satt och pussades någonstans när Räserbajs spelade sin monsterhit "Fina flickor fiser inte". Så till dig Jenny Josefsson där nere i Sydafrika, den här är för dig!

EDIT: Nu har jag fått bekräftat av Teresa Persson som också var i Ockelbo att Räserbajs de facto spelade där. Hon hade till och med pratat med dom så det bör ju stämma att dom faktiskt var där.

Inga kommentarer: