fredag 7 december 2007

Impulsköp

Dom som känner mig vet att jag ibland har en tendens till att impulsköpa mer eller mindre nödvändiga prylar. Med andra ord är jag en bra medborgare som konsumerar mycket och bidrar till vår gemensamma välfärd (det blir mycket momspengar till staten). Senaste köpet blev något så barnsligt som en Sony PSP, alltså ett bärbart TV-spel. Jag kom på att en flygresa på 12 timmar plus mellanlandning och väntetid på Arlanda kräver lite "mental stimulans" utöver dom böcker jag packat ned.

Julklapp till mig själv :-)
Nu bör det iväg till det lokala mekanoföretaget TRUX för ett kortare möte, efter det lunch i Järvsö och som avslutning på dagen möte med styrelsen för det nybildade servicehusbolaget i kommunen (Tidigare låg detta inbakat i Ljusdalshem). Så ser dagen ut för mig.

Inga kommentarer: