tisdag 4 december 2007

Sorgens dag här i Ljusdal

En hemsk trafikolycka inträffade idag på eftermiddagen där en sjuårig pojke omkom i Hovra. Om Ni är intresserade av hur olyckan gick till så finns det att läsa på ljp.se men det känns ointressant i detta läge. Skänk en tanke åt pojkens familj istället för att nosa runt i detaljer. När sånt här händer känns det mesta ointressant, när barn omkommer så sluter hjärnan delvis att fungera och man tänker "varför ett barn som har hela livet framför sig och inte en människa som levt sitt liv?"

Jag har dock försäkrat mig om att kommunen gjort sitt jobb och all information jag fått säger att allt fungerat som det ska göra i en krissituation. Kommunens Posomgrupp, som står för psykiskt och socialt omhändertagande vid olyckor samlades snabbt och vi har ordnat med krisgrupper. Jag har också samtalat med min kollega Marit Holmstrand(s) ikväll och pratat igenom läget, vi politiker har ju inte direkt med saken att göra men vi har ett ansvar att saker och ting fungerar vilket jag och Marit är ense om att det gjort.

Usch vad jag hoppas att jag slipper skriva den här typen av inlägg igen...
Ge varandra en extra kram imorgon och sätt dina problem i relation till vilka problem du kunde ha vaknat med.

Inga kommentarer: