fredag 14 december 2007

Kav kwang Beach Resort

Vi har nu förflyttat oss från Ao Nang till Ko Lanta och Kaw kwang beach resort (klicka här för att se hotellets hemsida), vi åkte båt dryga 2 timmar från Ao Nang. Gårdagen innebar alltså resa och utforskning av nya hotellet. Fantastiskt vackert hotell även detta, ska se till att ta lite bilder och lägga upp imorgon. Hotellet i Ao Nang var även det bra och rekommenderas varmt, Wannas place heter det.

Idag bestämde sig stora delar av sällskapet att hyra moped, resterande sällskap (dom 4 yngre flickorna) bestämde sig för att utforska stan. Med andra ord passade jag på att inta min veranda tillsammans med en god bok. Såg fram emot en lång dag i ensamhet men icke...
Kort efter att dom 4 yngre damerna åkt iväg med taxi kommer Malin tillbaka.

-Stefan, du måste komma! Linnea har gjort illa sig i nacken och ska på sjukhus.
-Va säger du? Vad är det nu som har hänt? (sa jag med en stor klump i magen)
-Det small till i nacken när vi åkte taxi in till stan och det blev bara värre och värre och nu bara grinar hon och Emelie är hysterisk (systern).
-Okej (då fattade jag att det troligtvis bara var en vanlig nackspärr och att någon nerv kommit i kläm, gör ont som fan men är sällan det minsta farligt)
För att göra en lång historia kort så fick Linnea lite piller och en spruta med smärtstillande/muskelavslappnande och hon och jag kunde åka hem till hotellet igen. Sen fick hon vackert sitta still och njuta av alla droger dom snälla läkarna stoppat i henne, hon fick låna mitt PSP så hon var rätt nöjd trots allt...
Nedan utsikten från min bungalow

Nu börjar det närma sig middagsdags här och jag/vi ska äta inne i stan sen blir det nog en långpromenad på stranden innan sängdags.

Inga kommentarer: