fredag 5 december 2008

Jag har skickat mitt första bidrag till tjuvlyssnat.se

Med respekt till dom två damerna så skriver jag inte fullständiga namn för då lär dom bli mobbade till dödagar...
Skickade nyss in detta och jag tror det kommer synas på tjuvlyssnat.se inom en snar framtid.

Hört på en bro över Gavleån i Gävle.
Två tjejer i 20-årsålder står vid räcket och tittar ut över vattnet.
Tjej 1: Du Emelie, lever fiskar på vintern?
Tjej 2: Jag vet inte, gör dom det?
Tjej 1: Jag vet inte
*En stunds tystnad*
Tjej 2: Men du, man kan ju få olika sorters fiskar, ibland får man ju små bäbisfiskar å ibland får man ju vuxna fiskar som är JÄTTESTORA. Borde det inte inte ta några år innan dom blir så stora?
Tjej 1: Jo det kanske det gör...
*En till stunds tystnad*
Tjej 1 (eftertänktsamt): Men du Emelie, man kan ju fiska på vintern
Tjej 2: Ja det kan man ju!!!
Tjej 1: Men då lever dom nog på vintern också
Tjej 2: Ja det kanske dom gör...
*Det blir helt tyst*

Inga kommentarer: