tisdag 23 december 2008

Julstämning?

Från tjuvlyssnat.se

BR-leksaker, Växjö
En mamma och hennes son ~3 står och tittar på en leksakspistol.

Mamman: Vill du verkligen ha en sådan här i julklapp?
Sonen: Jaaa mamma!
Mamman: Hm, okej… Vi får se vad tomten kommer med på julafton.
Sonen (allvarligt): När tomten kommer så ska jag skjuta honom så han dööör!
Mamman tar ifrån honom pistolen och drar snabbt ut honom ur affären.

Jag brukar känna mig som sonen faktiskt då jag inte har mycket till övers för juletid med en massa stress och julklappsjakt men just idag är jag på strålande humör. Mycket förvånande eftersom eftermiddagen kommer att tillbringas tillsammans med en massa andra idioter som liksom mig väntat till sista dagen för att göra sina julklappsinköp. Jag har skjutit på det in i det sista men nu har jag inget val, tyvärr får man slåss med alla som gått och väntat på lön för att kunna handla. Varför kan folk inte planera så dom har pengar kvar för? Nu kommer dom vara panka igen till nyår och just idag tycker jag det är rätt åt dom eftersom dom stör mig när jag ska ut och handla. Stanna hemma vet jag eller håll er ur vägen... Världen är härmed varnad, stör inte Stefan i onödan denna eftermiddag!

Som sagt, underligt att jag kan vara på så bra humör fast jag har denna helveteseftermiddag att "se fram emot". 7-9 julklappar ska fixas och jag vet 2... Tack till min käre vän Jon som lovat följa med som moraliskt störd, nej stöd kanske det ska vara. Eller förresten det är tveksamt i Farbror Jons fall. Ikväll är det uppesittarkväll hos Kenneth, får väl se om man orkar ta sig dit. Imorgon julafton hos syster med resterande familj.


GOD JUL !!

Inga kommentarer: