onsdag 14 maj 2008

Besök Älvho

Idag har jag varit i kommunens nordvästra del som faktisk ligger i Dalarna. Syftet med resan var att på plats se hur man tänkt sig anlägga en 3,8 km lång kanal för att kunna bygga ett nytt kraftverk. Mycket bra besök, jag var lite tveksam till projektet tidigare men efter ha sett hur naturen ser ut på plats och pratat med initiativtagarna så har bilden klarnat och frågetecken rätats ut. Bilden nedan ser Ni Trollgraven, fantastisk syn. rekommenderas varmt liksom hela Orsa Finnmark, läs mer HÄR och planera in en tur dit i sommar vet jag!Nedan har jag laddat upp lite bilder från dagen, har tyvärr inte tid att skriva så utförliga bildtexter.

Kändes nästan som orientering i skolan (som jag var kung på för den som är intresserad).

Stig Andersson, mästerfotograf på Ljusdalsposten tog i runda slängar 7865 bilder idag (kändes det som iaf).

Hit ska jag åka och dra upp en öring modell supertungvikt i sommar. Mycket bra ordnat, handikappanpassat och allt. Bra jobbat!


Inga kommentarer: