måndag 12 maj 2008

Glad att man bor där man bor

Usch, nu blev det ännu en dag där man är tacksam över att man har förmånen att bo i trygga Sverige. Tusentals döda i jordbävningen i Kina och fasansfulla bilder som rullar i TV och på nätet. Vi har det otroligt bra i Sverige, inte bara välfärdsmässigt, miljöpåverkan, rikedomar, jämnställdhet mm utan vi bor ju dessutom så säkert man kan bo. Minimal risk för kraftiga jordbävningar, tsunamis, vulkanutbrott och andra hemskheter. Här i Sverige klagar vi när någon älv får för sig att rinna över eller det blåser ned några tusen tallar... Känns bara pinsamt en dag som denna.

I ett försök att muntra upp mig själv och tänka på nåt annat så roade jag mig med att lägga till en fråga som Ni ser här till höger --------->

Lite tillspetsad som ni ser men det bjuder jag på. Eftersom besöksantalet på bloggen ständigt ökar och flera av er bör ha en åsikt i frågan ska det bli intressant att se hur många som svarar, Ni har 2 månader på Er.

Slutligen tipsar jag om en bra artikel om min och resten av Sveriges (förutom enstaka moralkärringar/gubbar) nye idol Douglas Murray. En riktig hockeyhjälte och fighter, med en sån inställning i kombination med den fysiken är man varje motståndares värsta mardröm.

Inga kommentarer: