tisdag 6 maj 2008

Mycket att ta in idag minst sagt

Började dagen att sammanställa vad jag behöver göra denna vecka innan fredag och fick fram 12 punkter, har lyckats beta av 1,5 av dessa punkter nu och klockan är strax 18 *suck* KSAU på förmiddagen, budgetberedning med dom 2 stora förvaltningarna på eftermiddagen (BUN och omsorgsförvaltningen). Den ena ville ha 8 miljoner, den andra 12 miljoner mera i utökad ram...

Över till något mer uppmuntrande!
Dagens i särklass roligaste händelse var ett mail ifrån en kollega i Stockholm, nämligen Fredrik Saweståhl. Fredrik arbetar bland mycket annat åt Jarl Hjalmarson Stiftelsen som projektledare. Rubriken på mailet var "Skulle du vilja åka till Ryssland?"
Utan att överdriva kan jag säga att jag blev en aning nyfiken när jag klickade på mailet och läste att Fredrik vill ha med mig och ytterligare några svenskar till Ryssland för att i JHS (Jarl Hjalmarson Stiftelsen) regi prata om lokalpolitiska frågor på ett seminarium med företrädare för vårt ryska systerparti SPS. Tanken är att jag ska prata på ett ungefärligt tema i stil med "Election sucess where no one expects it". Det måste vara på engelska och det tolkas till ryska.
Håller just nu på att försöka städa min kalender och försöka se till att jag kan åka med för det vore intressant och spännande. Dags att putsa upp engelskan lite också för det är som jag svarade Fredrik, " ä intoft vi pra't utrikiska i Norrland e".

Lägger in en bild från Muf's stämma i Hudiksvall där jag, Fredrik och Christoffer Järkeborn löste presidiefrågor efter bästa förmåga, tyvärr så saknas sekreterare Järkeborn på denna bild.
Återkommer om detta framöver för det kan bli hur intressant och skoj som helst, bara att hålla tummarna att jag lyckas lösa en del detaljer...

Inga kommentarer: