onsdag 7 maj 2008

Snygg va?

Nu finns det ett styck MOBILKOMPOST i Ljusdals kommun. Har egenhändigt monterat den, var riktigt skoj, lite som att bygga lego. Nu ska jag bara hitta lämpligt ställe att placera den på, sannolikt blir det i receptionen i kommunhuset. Enligt min kollega Marit (s) så var det inga andra kommuner med i projektet vilket jag såg som en lysande möjlighet att marknadsföra Ljusdals kommun. Kanske ska ta och skicka en uppmaning till alla andra kommuner om att dom också borde haka på kampanjen?

Bara informatör-Emma är klar med sin kurs ska hon få snickra ihop pressinfo om saken, maila all personal inom kommunen där vi informerar om att projektet samt bjuda in till en liten invigning.

Inte för att jag tror du käre läsare av bloggen behöver uppmanas att göra en insats för miljön men du kanske kan tipsa din omvärld att det nu finns en MOBILKOMPOST i Ljusdal?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lysande initiativ, men varför inte placera den nånstans där folk har en chans att få syn på den?
Inget illa menat, och jag säger detta med största möjliga respekt, men ni politiker verkar inte inse att kommunhuset inte är Ljusdals mest besökta plats direkt. Har bott i Ljusdal i över 10 år men har faktiskt aldrig satt min fot i kommunhuset, och det gäller nog dom allra flesta i min umgängeskrets.
Ställ den inne på Prix eller kanske någonstans runt postplan, eller varför inte Salladsbaren, den är säkerligen mer välbesökt än kommunhuset.

Som sagt, lysande initiativ, men ställ ut den i verkligheten också!

Anonym sa...

*skratt*
Jag börjar med att tacka för berömmet och sen kan jag säga att jag håller med dig. Anledningen att jag ville ha den i kommunhuset är att jag tycker kommunen ska visa upp sig gott föredöme.

Alla organisationer/företag kan anmäla sig till projektet på www.mobilkomposten.se och jag har bett vår informatör skriva ihop en pressinbjudan samt en uppmaning till andra kommuner (och företag) att skaffa sig en egen kompost. Ingen blir gladare än jag om Prix, P.O Radio, DHL osv osv skaffar sig mobilkomposter. Kan Ljusdals kommun bli den "komposttätaste" kommunen i landet så hamnar vi i riksmedia dessutom.