onsdag 28 maj 2008

Austin Healy

En sån här trevlig bil hittade jag utanför Järnvägs idag när jag, Marit och Sören skulle äta lunch med Ljusdal i centrum-Daniel och några butiksägare. Mannen som ägde bilen var även mycket trevlig, tyvärr har jag glömt namnet men han är bokförläggare från Hudiksvall. Min käre far hade en liknande Austin Healy i sin ungdom men i ett förvirrat ögonblick sålde han den. Vet inte om jag någonsin kommer förlåta honom för det... Tycker dom här bilarna är SÅ vackra, eller vad säger Ni?



Efter en givande lunch gick vi en liten butiksvandring för att ta tempen på handeln i centrum och fråga hur dom som jobbar i butikerna ser på livet. Har även hunnit med den sista intervjun till ny skolchef idag (av totalt 4) och jag hade två personer som stack ut men efter att ikväll ringt runt och kollat upp den ene så finns det för mig bara en kandidat kvar. Det är inte den kandidat ledninggruppen tycker är bäst kan jag säga... mer säger jag inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är dom vackra!
Dom har samma kvalite som en 99krs kinastereo och komfort som ett järnspett, men det förlåter man dom eftersom dom har karisma och charm i sådant överflöd att man blir som barn på nytt bara man ser dom!
Dagens biltillverkare har mycket att lära där.

Stefan Andersson sa...

Haha, ja just KVALITET är inte prio 1 om man köper en sån bil...
Skriv gärna era namn ni som kommenterar, kul att veta vilka ni är som läser denna blogg :-)