fredag 29 maj 2009

Allt och inget

Ska försöka skriva världens mest ostrukturerade inlägg nu.

Försov mig idag, batteriet tog slut i mobilen tillika min väckarklocka under natten men genom ett under så vaknade jag 08.05 och var vid mitt skrivbord 15 minuter senare, DET NI!
Tyvärr missade jag morgonmötet vi har varje dag klockan 8, hade varit kul att varit med idag då jag slog till med en stororder igår. På måndag blir det en extra bonus av något slag, spännande!

Detta tycker jag är fantastiskt roligt:
"Mellan perioden den 11 maj till den 28 maj har Moderata Ungdomsförbundet värvat 826 personer". Muf kommer sannolikt växt med över 1000 medlemmar innan valrörelsen är över.

Ryktas om after work ikväll och vädret gör mig sugen på en kall eller två, den som lever får se helt enkelt.

Köpa en katt kanske som sällskap? Nej kanske inte.


Bjuden på grillfest i Iggesund nästa lördag hos Niklas Steding, ska försöka organisera så jag kan ta mig dit. Var alldeles för länge sen jag träffade den supertrevliga killen.

Kollar på Facebook, ser att jag har 605 vänner, funderar över hur många av dom jag är vänner med, hur många jag "känner", hur många ytligt bekanta och hur många jag aldrig träffat.
Gissar på:
20% vänner
40% folk jag känner
25% ytligt bekanta
15% folk jag aldrig träffat

Ringer och jagar en storkund en gång i kvarten för att göra om en order på 60 000 till 90 000 kr.

Får reda på att receptionisten/kundvårdare/spindeln i nätet/oumbärliga Sanna slutar IDAG, hon har inte velat säga något tidigare för då skulle det bli massa jobbiga avsked, fester osv. Jäkla sätt tycker jag men jag är glad för hennes skull, hon ska bli audionom. Coolt, känner ingen audionom men snart gör jag det.

Min bil är smutsig, behöver åtgärdas. Lägenheten likaså för den delen.

Sallad till lunch och eventuellt ett dopp i VD's pool, han hade 29 grader i den nu vilket är lagom för mig. Kanske en öl till?

23 dagar till AC/DC på Nya Ullevi. Midsommar i Göteborg, funkar det?
Sandhamn kanske, där är det trevligt på Midsommar. Eller ta en båt ut till Vinga och leka Evert Taube, skriva en vacker sommarmelodi och dricka kallarkall aquavit till sillen.

H.E.A.T vad är det för skit? "Alla" ska tydligen på dom ikväll, jag är skeptisk. Känns som ett "hittepå-band" utan själ och hjärta. Kan jag lika gärna se på Spice Girls, våga vägra H.E.A.T!

Inser plötsligt hur mycket mera jobb det kommer att bli utan Sanna, damn it!

Känns som jag lyckades med mitt mål att skriva ostrukturerat...


TREVLIG HELG !

3 kommentarer:

Adam sa...

Du borde checka min blogg. www.ihatewhitepeople.blogg.se

Anonym sa...

Jag håller med dig om H.E.A.T jag har sett dom live och var inte så mycke att se.

Stefan Andersson sa...

Till anonym: Kul att någon håller med mig. Skriv gärna vem du är nästa gång. Trevlig helg åter igen!