fredag 22 maj 2009

THE BEAST FROM THE EAST

Här snackar vi då om en riktig machoman!
(om det nu är sant, det luktar PR-trick lång väg)

Foto: PHOTOAGENTUR WENDE

Dödade vildsvin
– med händerna


Nikolai Valujev var ute i skogen när ett vildsvin attackerade hans hund. Boxningsjätten gick då själv till attack mot vildsvinet. Han brottade ner svinet, skar halsen av det – och åt upp det. ”The Beast from the East” gör verkligen skäl för sitt namn. Han gillar att vara ute i naturen och jagar gärna i skogarna runt St Petersburg i Ryssland.

”För oss samman”
– Vi träffas några stycken ute på landet och det är en viktig grej för att få komma ut tillsammans efter jobbet och träffa vänner med samma intresse, säger Nikolai Valujev, 35.
– Några av oss är idrottsmän, andra är militärer, men jakten för oss samman.
För honom är jakten en livsstil och en passion utanför boxningsringen. Tystnaden i skogen får honom att slappna av och bli mer fokuserad.
– På många sätt är jakt som boxning. Du måste ha tålamod och vänta på det rätta tillfället.
För en tid sedan var han i skogen med några vänner när vildsvinsincidenten inträffade. De var på väg hem efter en lyckad jaktdag, när svinet kom rusande bland granarna och hoppade på hans hund.
– Jag kunde inte skjuta det eftersom jag då riskerade att träffa hunden och min familj skulle aldrig förlåta mig för det.

Ryssen, som är den störste och längste tungviktsmästaren någonsin, agerade blixtsnabbt.
Han hoppade på det uppjagade vildsvinet och brottade ner det. Efter viss kamp tog fram sin jaktkniv och skar halsen av djuret. Sedan blev det middagsmat.
– Det blev en god måltid, säger Valujev nöjt.
Han har tidigare även berättat att han äter tre kilo kött om dagen för att hålla sig i form.
En viltsvinsgalt kan väga drygt 200 kilo, medan en sugga väger runt 100 kilo.

*UPPDATERAT*
Fick tips att läsa av Herr skjutjärnsreporter Bäckman på Ljp att läsa hans blogg. Efter att ha gjort det så ekar bara ett citat av Strindberg i mitt huvud "Det är synd om människorna"...

Läs själva HÄR, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nu går jag hem, TREVLIG HELG !

Inga kommentarer: