torsdag 7 maj 2009

Okej jag erkänner!

Ja, jag har fördomar!

Jag har fördomar om allt från hur Skåningar, Färila-bor, AIK'are och diverse andra folkslag "är" till andra personlighetstyper, länder, politiska partier och annat. Som 99,9% av Sveriges befolkning med andra ord, en über-svenne i all sin prakt alltså.

Jag läste just Arbetarbladet på nätet och förfärades över mina egna fördomar när jag läste en artikel med följande överskrift: Klara har sju älsklingar (artikeln handlar om en människa med 7 katter)

Utdrag ur texten:
"Mina skogisar” kallar Klara sina älsklingar.
(Hmmm okeeej...)

Hur ser ditt liv ut om tio år?
– Då är jag konditor, bor i hus utanför stan och har katter. Kanske har jag också familj.
("KANSKE har jag också familj", tillåt mig tvivla i all min elakhet och fördomsfulla värld..
men jag hoppas Klara hittar en kille som vill bilda kattfarm ihop med henne, oddsen är dock inte på hennes sida)

Att artikeln kompletteras med följande bild gjorde att mina fördomar växte sig starkare om folk som ersätter sociala kontakter med andra människor med en massa djur.


(Oj vad skit jag kommer få för det här inlägget men enligt bloggproffsen
ska man provocera för att få upp läsarantalet i bloggen)
Arga mail, påhopp, hot mm skickas till jagbegripermigintepaironi@moraltant.nu

Inga kommentarer: