måndag 4 maj 2009

Svarat på mååånga frågor

Efter viss påtryckning har jag gått med på ett i mitt tycke löjligt frågetest som är poppis bland bloggare. I alla fall bland modebloggorskorna runt Stureplan, nåja vi kör får vi se vad det är för tok jag lovat svara på.


Lovar du att vara ärlig? Har inte läst alla frågor än, men det bådar gott för ärlighet
Du heter: Curt Stefan Andersson
Smeknamn: Har inget, jag och min kompis Calle kallar varandra för fnask i tid och otid men är det ett smeknamn?
Låt som när du är ledsen sörjer till? Har inte behövt sörja så mycket så det vete tusan, nåt deppigt antar jag. Kent kanske?
Detta är jag beroende av: Börjar bli beroende av snus men i övrigt rätt oberoende
Vem behöver du mest just nu: Min bror eftersom han ska laga två bilar åt mig
Vad tror folk om dig? Svårt. Allmänbildad, social, principfast, envis, dryg, rolig...
Stämmer det? Tidvis
Vad får du oftast komplimanger för? Det är nog allmänbildningen det
Vad säger du för att imponera på någon? Jag kan rabbla alla delstater i USA. Hehe nej jag vet inte alls. Svår fråga
Hur imponerar man på dig? Ha skinn på näsan och säg vad du tycker (och stå för det i alla väder)
Brukar du skratta för dig själv? Ja. Väldigt spontant.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Måste hitta min telefon..."I stugan och slappar eller?"
Var bor du? Gamla Stan i Ljusdal
Trivs du där: Tycker mycket om det, finns grönområden överallt och det är lugnt och skönt. Saknar dock mitt älskade Göteborg
Äger du några converse: *suck* Typisk Stureplansfråga, svaret är nej
Sprit, cider, vin eller öl: Ja tack, bjuder du?
Brukar du bli för full: "Brukar" nej men det händer, ofta är min kompis Kenneth inblandad vid dessa tillfällen
Vad har du för mobiloperatör: Telia, enda som fungerar bra här uppe
Är du allergisk mot något: Kommunister och AIK'are möjligen, inget annat
Har du haft sex idag: Nej inte idag
Nästa mål i ditt liv: Har bara små mål för tillfället, fixa en båt och två bilar som den materialist jag är
Hur svarar du i mobilen: Jaaae Stefan...
Vem ringde du senast? Jon, en fin kille i Göteborg. En av mina äldsta vänner
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Inget av värde (kommer inte ihåg), jo han sa att han skulle komma upp den 22 maj. Eller om det var 23'e...
Antal timmar sömn inatt: 3 kanske, för få hur som helst
Sov du ensam: Nej, en hårig men kramig liten svarting sov bredvid
Brukar du komma i tid: Oftast men jag är tidsoptimist
När mår du bra: När jag känner att saker och ting är på rätt plats
När blev du fotad senast: I lördags
Hur känner du dig nu: Trött och less på att Blåvitt ligger under mot Elfsborg
Vanligaste färg på dina kläder: Blått skulle jag tro, många jeans
Vad tycker du om fötter: Nja sådär, tår är lite "creepy" men vill du ge mig fotmassage så GO FOR IT!
Vad saknar du: Inte mycket, några mål från Robin Söder kanske
Hade du en bra kväll igår: Ja det tycker jag, lugnt och skönt med en hårig svarting som sällskap i en stuga i skogen. Kan väl inte bli så mycket bättre?
Favoritdryck på morgonen: Enorma mängder kaffe
Rakar du benen: Ser inte riktigt poängen så nej
När brukar du oftast gå och lägga dig: Har inte lagt mig innan midnatt på flera år, dåligt
Är du blyg? Det skulle jag inte vilja påstå
Sysslar du med någon idrott: Inte i organisation. Men älskar idrott
Vill du hellre ha mail än brev: Nej, skicka ett sms istället.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej
Har du spytt offentligt: Japp i ungdomens glada dagar
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Hoppas att jag inte skulle få mens...
Är du nöjd med ditt liv: I stunden är jag väldigt nöjd men när jag tänker på helheten finns det delar jag är missnöjd med
Är du bortskämd: Ja det får jag påstå inom rimliga gränser
Vad gör du i morgon: Jobbar på dagen och kollar CL-fotboll på kvällen
Vad är det värsta du vet? Oj svårast hittills, extremister i alla dess former tror jag
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Slösar aldrig, köper bara nödvändiga saker såsom uteluncher, krogrundor, bilar, resor och annat som ger guldkant i tillvaron
Vad behöver du just nu? En ny dörr till Miatan och en växellåda till Alfan
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Mats Sundin inom sport, Bea Ask eller Anders Borg inom politiken
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ett fåtal riktigt bra vänner, massor av mer eller mindre ytliga bekantskaper - som jag också njuter av, givetvis.
Vad använder du för shampoo? Fructis just nu
Vad är det finaste du fått? Oj. En resa till London?
Hur gammal är du: 31
Tycker du om någon just nu: Inte romantiskt men på andra sätt
Om fem månader: Grämer jag mig över att sommaren försvan för snabbt
Du samlar på: Livserfarenheter
Gröna eller röda äpplen: Gröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Calle-fnask
Gillar du golf: Ja, det är kul. Får förhoppningsvis nya klubbor i veckan så man kan ta det där jäkla gröna kortet i sommar
Vilken tid gick du upp idag: 06.30
Har du sovit i din egna säng inatt: Nej
Har du strumpor på dig nu: Nej
Vad ska du göra ikväll: Elfsborg-IFK Göteborg först sen dokumentär om Anders Björk
Är det okej att gråta: Självklart
När grät du senast: Några veckor sedan, jobbig dokumentär om barnprostitution på TV
Laddar du ner musik och film från Internet: Japp men jag fildelar inte för det har några idioter bestämt är dumt....
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Lösa ur farsgubben ur stugan
Bär du glasögon eller linser: Japp, linser när jag har solbrillor
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej
När går du upp ur sängen en helgmorgon: När jag vaknar, ogillar att ställa klockan på helger
Har du piercing: Två igenvuxna i vänster öra
Vill du gifta dig: Nej, ringmärkning är för fåglar inte för mig
Vill du ha barn: Nej inte då än på några år. Lånar brorsans istället så blir det i lagom dos
Solar du ofta: Nej, tycker det är jobbigt. Blir mest röd dessutom
Är du bra på att laga mat: Betydligt bättre än vad folk verkar tro
Gillar du att dansa: Har en t-shirt med texten "Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren", svarar det på frågan?
Är du flygrädd: Nej
Hur vig är du: Skapligt
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller en kall pilsner
Vilken är din favoritglass: Det mesta går ned men 88'an funkar alltid
Tror du på ett liv efter döden: Nej
Tycker du om sushi: ÄLSKAR!
Vad äter du helst när du ser på film: Smågodis
Bor dina föräldrar tillsammans: Japp
Har du tandläkarskräck: Nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll
Vilken ögonfärg har du: Blåa
Biter du på naglarna: Nej men på nagelbanden när det är spännande sport på G
Röker du: Inte cigaretter men en fin cigarr vid tillfälle
Hur ofta tränar/motionerar du: 3 gånger i veckan
Senaste låt du hörde: Nåt trallvänligt skräp på Mix Megapol. Kan ha varit E.M.D
Vad gör du på helgerna: Försöker umgås med vänner och familj

PS. Den "hårige svartingen" är inget rasistiskt uttalande utan den svarta katten Katten. Katten heter alltså Katten, enkelt att komma ihåg inte sant.

Inga kommentarer: