fredag 22 maj 2009

Vem har snott en vecka i kalendern?

När jag vaknade imorse (läs: när alarmet tvingade mig att vakna) så var vädret inte alls som jag hade velat ha det, blev arg då jag hade tänkt åka lite båt idag. Nåja jag bestämde jag mig för att vara en god samhällsmedborgare och dra in några skattekronor till finansminister Borg istället (och några till mig själv).

Är i princip ensam på jobbet idag förutom våra stackars praktikanter, receptionisten Sanna och IT-kille Tomas. Nej två till "vanliga" medarbetare också, Rexin är här men så mycket nytta vete tusan om han gör. Eva är också här men hon har just kommit hem från en veckas solsemester så hon kan gott jobba.

Angående rubriken, jag hade inplanerat att jag skulle på dop nästa helg och umgås med två polare som kommer upp från Göteborg då... trodde jag men det visade sig vara den här helgen. Vem är ansvarig för att jag nu har en vecka MINUS i min kalender?

Så nu sprack mina helgplaner med båten och allmänt slöande, det blir Järnvägs ikväll med Jon Svedman och känner jag honom rätt så är vi där imorgon igen. Kul så klart men jag gillar inte när min planering spricker på detta vis.

Avslutningsvis en tjuvlyssning som jag tyckte var rolig, cool "gubbe" må jag säga.

Solberga, Visby
En tjej och en kille ~20 kommer gående, bärandes på en LP-spelare och ett par högtalare.
En man ~50 som står tillsammans med ett par andra vuxna betraktar dem när de kommer.
Mannen: Ursäkta, men ni har inte funderat på att skaffa iPod?
Mannen och de andra vuxna skrattar gott.




Men nästa helg då, vad har jag då missat?
Kan jag få använda den här då tro?

Inga kommentarer: