måndag 15 juni 2009

Dålig start på veckan

Detta meddelande är inte vad man vill ha när man kommer till jobbet.
Det begränsar mig en aning om man säger så...


"Driftinformation
Kontakt med IP-Onlys NOC
Aktuell status: 2009-06-15 kl 07:09

Mellansverige
Vi har just nu en större driftstörning som påverkar data- och telefoniförbindelser i mellansverige. Underleverantör har meddelat om avgrävd fiber och felavhjälpning pågår.
Beräknad klartid: Ej bekräftad."

Nu har jag fått besked om att reperation påbörjats och beräknad klartid är "efter 13.00" då ställer jag mig frågan vad det betyder?
13.05 eller 17.00 eller imorgon? Till Midsommarafton? Allt är ju efter 13.00
Ja detta var inte bra när det är kortvecka och allt, hur fasiken ska jag hinna med det jag ska nu?

Göteborg på torsdag hur som helst, det ska bli skoj. Jag ska på after work med mitt gamla-gamla-gamla-gamla jobb, undrar hur många man känner?
Minst två personer i alla fall men strunt samma, är man ett socialt geni så är man!

Inga kommentarer: