torsdag 4 juni 2009

Mer pinsamheter från Ulven i fårskallekläder



AVSLÖJANDE.
EU-kandidaten Marita Ulvskog har gång på gång kritiserat företaget Hyrlett — med kopplingar till moderaterna. Nu kan Politikerbloggen avslöja att Hyrletts talesperson Maris Sergejenko (lilla bilden) arbetar för en socialdemokrat — i Europaparlamentet. Något som får Junilistans Sören Wibe att gå i taket.

Politikerbloggen berättade tidigare i dag om kopplingarna mellan det omdiskuterade bemanningsföretaget Hyrlett och moderaterna. Men det finns fler — och mer anmärkningsvärda — kopplingar till politiska partier.
En av företagets hårdaste kritiker har varit EU-kandidaten och tidigare partisekreteraren för socialdemokraterna, Marita Ulvskog.


Det visar sig nu att en av Hyrletts talesmän, den tidigare vd-n Maris Sergejenko, arbetar för — socialdemokraterna. Och inte nog med det: Ulvskog riskerar att springa på honom i parlamentets korridorer i Bryssel när partigruppen sammanträder.
Maris Sergejenko arbetar nämligen för socialdemokratiske EU-parlamentarikern Michael Cashman, Labourledamot från West Midlands valkrets i Storbritannien.


Junilistans Sören Wibe säger så här om uppgifterna:
- Det är nästan så att man ramlar av stolen. En socialdemokratisk tjänsteman, som alltså arbetar för Marita Ulvskogs grupp i EU-parlamentet, är talesperson för hyrlett.nu, det företag som hon kritiserat så hårt i pressen.
- Det här visar med all tydlighet att de svenska socialdemokraterna kommer att få det mycket svårt att driva en svensk linje i sin egen grupp. Jag skulle till och med vilja säga att det finns en risk att svenska löntagares intressen hotas av den socialdemokratiska gruppen. Här kan vi i Junilistan driva en konsekvent linje, eftersom vi inte har någon partipiska som viner över oss.



Sören Wibe försöker ju desperat rädda sitt parti kvar i parlamentet med sina kommentarer men artikeln får en att tänka på uttrycket "man ska inte kasta sten i glashus" (eller "man ska inte kasta spjut i radhus" som jag personligen använder).

Angående kopplingen mellan företaget Hyrlett och M så är det så att webbredaktören på Hyrletts hemsida är en aktiv moderat, Mikael Onegård. Onegård är dels webbredaktör på fria moderata studentförbundet – dels sitter han i styrelsen för moderaterna i Tyresö.

Inför valet till riksdagen 2006 lät sig också riksdagskandidaten Philip Wendahl sponsras av Hyrlett med sloganen “Det ska va lätt att hyra en lett”. Ingen slogan jag skulle vilja ha på valaffischen, dessutom så stod denne Philip långt ned på listan utan chans att komma in och drev sin egen personvalskampanj. Så moderaternas så kallade kopplingar till företaget är inte värre än socialdemokraternas.
Mest pinsamt blev det för Fru Ulvskog vilket vi vant oss vid.



*UPPDATERAT*
Det
HÄR tycker jag är väldigt intressant!

Att S kan vara ett 30-40 procentsparti i Sverige år 2009 är inget annat är förbluffande. Det finns MAX 15% socialister i detta land och utan problem över 50% liberaler. Snacka om att Svenskarna har problem med sin självbild men ge det några år så har det rättat till sig.

Inga kommentarer: