måndag 8 juni 2009

Gårdagen, lite fotboll & lite EU-val

Eftersom gårdagen spenderades till stora delar med min trevlige (och arga enligt Jon) granne Amanda och hon beskrivit det så bra på sin BLOGG så nöjer jag mig med att bara hålla med.
*UPPDATERAT*
Jon vill komma in med en dementi här:
Jag vill bara lägga till att det va Amanda som beskrevs sig själv som arg. Jag va mest onykter och skulle nog inte ha kunna skilja på en utskällning och en komplimang ;)


Text från Amandas blogg:
"Gårdagens eftermiddag spenderades med Stefan, det var skoj. Åkte runt och kollade på bilar... nedcabbat. Jag undrar om det är därför jag har ont i halsen idag. Men totally worth it. Sen kollade vi på en kass film och valvakan, med typ ett kilo godis, ost och kex å kakor dock gick inte allt åt som tur var. I det stora hela en trevlig dag."

Ett kilo godis innebar en sockerchock från gudarna vilket resulterade i grava sömnproblem i natt men som sagt totally worth it!

Upptäckte att hon olovandes lagt ut bilder på min lilla Barbie-bil också som hon fick äran att köra i lördags när jag skulle på Golfen. Fotbollen lämnar vi bakom oss, det enda jag tänker säga är: Hur i h-vete tänker man när man har en kille som satt EN (1!!) straff i klubblaget dom senaste TRE (3!!) åren som förste straffskytt?
Zlatan har i sitt klubblag satt elva straffar på två år... Case closed!



Valet då?
Folkpartiet framåt och totalt sett en seger för Alliansen över dom rödgröna. Sämre än sämst för kommunisterna, framgång för Mp och status que för S och M (fast det var 120 000 fler som röstade på moderaterna denna gång än för 5 år sedan). Piraterna kom in som väntat och får sitta i 5 år sen ryker dom. Bra att Kd hängde kvar också, det behövs inför nästa års riksdagsval. Ska försöka mig på en mer djupgående analys under veckan efter vi vet det slutgiltiga resultatet och vilka som eventuellt kryssat sig förbi sina medkandidater.

*UPPDATERAT 2*
Alliansen är som sagt störst i landet men ser vi till Stockholm så är det inte ens längre jämnt mellan M och S. Socialdemokraterna är fjärde största partiet i Stockholm. Moderaterna är överlägset störst och Fp leder just nu som näst störst över Mp, men det är som vanligt en ganska jämn fight mellan de två. Skrällen var just S-fallet, man brukar säga att vinner man i Stockholm så vinner man hela valet så det ser ju onekligen bra ut inför 2010.

Inga kommentarer: