tisdag 14 april 2009

Kopierat från 1000apor

Bröderna Schulman är vassare än vanligt idag, ALLT nedanstående kommer från 1000apor.se så bli inte arg på mig nu alla sossar som läser denna blogg.


"Jag slutar som partiledare och startar catering"
tis, 14 apr 2009 11:41
Mona Sahlin kommenterar det sjunkande förtroendet för henne som partiledare.

Mona Sahlin, enligt senaste Gallupundersökningen är du minst populär av alla partiledare i Sverige. Kommentar?
- De där siffrorna stämmer inte riktigt. Det är de andra partiledarnas siffror som stigit. Inte tvärtom.
Men det där går ju inte ihop, Mona. Statistiskt så är du nu mer impopulär än någon socialdemokratisk partiledare någonsin varit.
- Nja, både rätt och fel. Jag är visserligen mer impopulär än någonsin, men det beror ju lika mycket på vädret och helgerna. Folk tittar inte lika mycket på tv när solen tittar fram, då vill man grilla och liknande.
Nu tycker jag att du smiter från ämnet.
- Både ja och nej. Jag smiter inte från ämnet, det är ju ämnet som smiter från mig, så att säga. Jag är inte impopulär. Jag har aldrig varit så här impopulär.
Nu är du förvirrande.
- Möjligen, men möjligen inte alls. Kanske är det jag som är mindre förvirrad än någonsin, men allt omkring som går åt det förvirrande hållet. Kanske är det jag som svarar vettigt på dina frågor som numera är mer förvirrande än någonsin. Kontenta: Fast jag är ju inte förvirrande.
Jag vill bara ha en kommentar till det faktum att du är mindre populär än någonsin.
- Korrekt! Fast ändå inte. Frågan är felställd. Kanske skulle den aldrig ha ställts över huvud taget. Det får stå för dig.
Vad menar du? Vad får stå för mig?
- Hur du tolkar de där nuffrorna. Jag tycker det ser bra ut. Jag som person har aldrig varit partiledare.
Nähä? Hur tänker du då?
- Jag är inte partiledare. Jag hoppar av. Så gör vi. Jag slutar som partiledare och startar catering.
Catering?
- Tjejmiddagar – jag och nån annan medelåldring styr upp allt med prosciutto och rödvin.
Vad är det du säger?
- Jag försöker bara dra en parallell. Jag ska inte hoppa av. Men jag ifrågasätter dina siffror.
Socialdemokratiska partiet är mindre än någonsin. Det är ett faktum.
- Vad stöder du de siffrorna på egentligen?
Gallup, som sagt.
- Står det i Gallup att jag fick ta över ett sjunkande skepp med fettoråttan numero uno som smet från båten? Står det i Gallup att jag har rikligast menstruation av alla riksdagsledamöter? Står det i Gallup att jag har ett tredje hål i mellangården mellan fiffi och anus?
Nej.
- Just det. De där siffrorna du kommer med är alltså ganska hårdragna.
Men svara nu bara på frågan. Varför sjunker din popularitet?
- Kanske för att jag ser ut som en liten ödla?
Ja, kanske det.
- Då så. Tack.

Inga kommentarer: