måndag 31 mars 2008

En till lång dag

Franska spritjätten Pernod Ricard vann budstriden att köpa Vin & Sprit. Staten får 55 miljarder kr vilket är väsentligt högre än de 40 miljarder kr som nämnts i förhandsspekulationerna. Trevlig nyhet att börja dagen med tycker jag.

Dagen fortsate med beredning sedan ett mycket informativt möte med revisionsnämnden, många kloka människor i den församlingen. Efter det företagsbesök på Närljus där Östernäsområdet diskuterades, också det ett mycket bra möte som avslutades med god thailunchPen's matsalar. Nu har jag just haft möte med kommunchefen och ska snart iväg på styrelsemöte med Närljus. Sedan blir det förmöte med moderaterna innan kvällens kommunfullmäktige som jag gissar kommer pågå till framåt 22...

Med andra ord så är dagen fulltecknad, morgondagen ser inte ut att bli kortare den heller. När jag kikar i kalendern så är faktiskt hela veckan fulltecknad, möjligen att fredagen kan bli en mer normal arbetsdag.

Jag vill passa på att tacka alla er som var med på min födelsedagsfest på Järnvägs i lördags, helt otroligt trevligt! Undrar hur man ska toppa detta om 10 år? Eller varför vänta så länge förresten. *ler*

Inga kommentarer: