torsdag 20 mars 2008

Insider om sjukskrivningar

Sitter och tittar på TV3's Insider och inser att jag inte heller varit sjukskriven sedan jag började som O-råd men förkyld har jag ju varit. Då är frågan om jag har "fuskat"?
Nej säger jag bestämt för jag har jobbat även fast jag haft en förkylning i kroppen, jag undviker naturligtvis att träffa allt för mycket folk för jag vill inte riskera smitta ned mina medmänniskor.

Nu innebär mitt uppdrag att man ska läsa en mängd olika handlingar och rapporter och är man lite "under isen" så passar det alldeles utmärkt att göra detta när man är snuvig. Jag kan dock lova att den dag jag är så sjuk att jag inte orkar göra någon som helst "nytta" så kommer jag sjukskriva mig. Efter ha sett programmet så känns det nästan som att man borde sjukskriva sig nästa gång man har lite feber bara för att undkomma misstankar om fusk men så tragiskt ska det väl inte behöva vara. Tycker hela diskussionen är löjlig, klart som korvspat att en riksdagsledamot kan jobba hemifrån fast hon/han är förkyld däremot kan jag väl finna det anmärkningsvärt att flera ledamöter inte haft EN sjukdag sedan början på 90-talet. Så länge tror jag inte att jag kan hålla mig tillräckligt frisk för att arbeta men man kan ju alltid hoppas... GLAD PÅSK ALLA !!!

Inga kommentarer: