onsdag 12 mars 2008

Sjukstugan Ljusdals kommun

Vaknade 5 imorse med ont i magen, begynnande magsjuka månne? Beslutade mig för att meddela att jag inte ville närvara på mötet klockan 8 (vill inte smitta andra) och skickade ett sms till Marit Holmstrand (s) och meddelade detta. Fick ett telefonsamtal tillbaka och hon var minst lika sjuk, Sören (c) likaså. Med andra ord är samtliga råd mer eller mindre under isen idag. Inte nog med det, jag skulle besöka samhällsbyggnadsnämndens ordförande i ett ärende och han var visst också sjuk. Har någon spridit ut nåt virus i politikerkretsar i kommunen tro?

Jag och Marit beslutade iaf att ha beredning av dom ärenden som kommit in och stackars Sören fick kurera sig efter bästa förmåga och nu kommer det humor med i bilden. Kommunchefen och sekreteraren vägrade sitta i samma rum som Marit eftersom hon var en "smittorisk". Till saken hör att kommunchefen ska åka iväg på semester snart och sekreteraren är höggravid så jag förstår att dom inte vill åka på influensa. Så dom fick vackert ge igenom högen med ärenden först och sedan fick jag och Marit kika på dom och ha synpunkter. Alla sätt är bra utom dom dåliga *skratt*

Nu ska jag äta lunch och sedan besöka en mässa på Slottegymnasiet, efter det tror jag faktiskt jag jobbar hemifrån. Finns ju ingen som vill umgås med oss sjuklingar här i kommunhuset i alla fall så. Ikväll är det premiär för nya styrelsen för Ljusdalsmoderaterna, dessutom premiär i vår nya lokal. Lovar skicka upp en bild ikväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukskrev du dig då när du inte kunde närvara på mötet???

Stefan Andersson sa...

Självklart inte då mötet dels blev inställt men eersattes av av beredning som jag och S-kommunalrådet Marit tog hand om. Det vill säga vi jobbade trots förkylning, ska till nåt värre än så för att "däcka" mig.