söndag 9 mars 2008

Stockholms central

Lite halvdött för en gångs skull på centralen trots att det är söndag kväll och det borde vara en hel del jobbpendlare i farten. Jag börjar tröttna på tåg nu, längtar hem till min säng och lägenhet. Bäddsoffan jag tillbringade natten på tror jag bestämt Quasimodo designat, alltså ringaren i Notre Dame som var både vanskapt och puckelryggig. Jag tror han blev det efter ha sovit för länge på sin bäddsoffa... Min rygg känns som en korkskruv och nacken stelopererad, ska banne mig kräva bättre service nästa gång jag hälsar på Jon och Bolander.

Nu ska jag släpa på min jättestora väska till nästa tåg och åka till Gävle där det blir byte till X-tåg. Imorgon är det styrelsemöte med Närljus och besök vid kraftverksbygget i Hennan som står på programet.

Inga kommentarer: